sobota, 8 czerwca 2019

Relacja Ingi z naszej wyprawy

W dniach 25.05-02.06.2019r. grupa miłośników nordic walking ze Strzelec Opolskich ( i nie tylko) wybrała się na cudowną wyprawę do Toskanii - Ziemskiego Raju.. by aktywnie, bo pieszo odbyć wędrówkę po tym malowniczym regionie.
Toskania, ziemia po której chodzili Leonardo da Vinci, Dante czy Michał Anioł bogata jest w niezliczone skarby sztuki, architektury i słynie z przepięknych, romantycznych krajobrazów.
To kraina średniowiecznych miasteczek położonych na wzgórzach, otoczonych winnicami i oliwnymi gajami, do których prowadzą malownicze cyprysowe aleje.
Naszą podróż rozpoczęliśmy oczywiście ze Strzelec Opolskich dość wygodnym autokarem, który sprawnie przewiózł nas w ten interesujący region Włoch.
Piesza wędrówka rozpoczęła się już następnego dnia po śniadaniu.
Nasza trasa prowadziła od Monteriggioni przez Abadie Isola - Poggio di Certino - Borgo Gallinaio - Mandorlo i chociaż pogoda nas nie rozpieszczała, i kilkakrotnie zmoczył nas deszcz, a leśne ścieżki zmieniły się w gliniane ślizgawki, ubloceni lecz zachwyceni malowniczą okolicą, osiągnęliśmy cel podróży - Monteriggioni. To przepiękna miejscowość, którą Dante,

będąc pod wrażeniem fortecy opisał jako wrota do Piekieł. Następne dni, niestety również pochmurne, spędziliśmy maszerując przez malownicze wzgórza Crete Senesi. Odwiedziliśmy klasztor Monte Oliveto Maggiore słynący z fresków Luca Signorellego i Sodomy.
Zwiedziliśmy Montepulciano - jedno z najwyżej położonych toskańskich miast, które słynie z wina a także Pitigliano, zapierające w piersiach dech miasteczko średniowieczne. W następnych dniach, nie zważając na dość zmienną aurę, pełni optymizmu i samozaparcia odbywaliśmy nasze codzienne piesze wędrówki przez malowniczą dolinę D'Orcia, odwiedziliśmy Pienze, Bagno Vignoni - uzdrowisko termalne, w którym niegdyś zażywała kąpieli św. Katarzyna Siennenska, a także serce Toskanii - Dolinę Chianti. To właśnie tutaj przeszliśmy jedną z najbardziej malowniczych tras we Włoszech - antyczna Chiantigiane, słynąca z typowo toskanskich pejzaży wśród winnic i tajemniczych zamków.
I wreszcie dla nas zaświeciło słońce. Trzy ostatnie dni naszej cudownej podróży spędziliśmy już w typowej dla Włoch aurze. Zwiedzając z przewodnikiem interesującą Sienę i cudowną, pełną zabytków kultury renesansu Florencję, a także San Gimignano, byliśmy naprawdę zachwyceni. Katedra Siennenska - sanktuarium św Katarzyny Siennenskiej, a także atmosfera tego miasta pełnego zabytków i tradycji na długo zapadną w naszej pamięci, podobnie jak przepiękna Florencja czy zagadkowa kultura Etruskow.
Nasza podróż była dodatkowo urozmaicona degustacją smacznej toskańskiej oliwy, podawanej w tradycyjnej włoskiej olejarni, gdzie mieliśmy okazję poznać tajniki jej produkcji.
Braliśmy również udział w degustacji toskańskich win, które przegryzane toskańskim , owczym serem, bardzo przypadły nam do gustu.
Ta pełna wrażeń podróż po Toskanii na długo zapadnie w naszej pamięci, a przyjaźnie podczas niej zawiązane z pewnością będą dla nas pięknym wspomnieniem i zapowiedzią kolejnych malowniczych wędrówek. Więcej zdjęć tutaj.
W niedzielę, 09 czerwca, już po staremu - zbiórka koło "Polo" o 13.30 : )